Nutiklass OÜ missiooniks on tutvustada lastele läbi animatsiooni ja mängude programmeerimise algtõdesid, näidata tänapäeva tehnoloogia toimimist ja sütitada huvi IT valdkonna vastu juba varases nooruses.

IGAST LAPSEST võib saada KEEGI, kui ta ÕPIB ja kui ta JULGEB!

Veronika Kaur –  huviringi juhendaja

Kuna mul on kodus kolm last, kellest kahele meeldib väga programmeerida, siis olen veendunud, et programmeerimine avardab laste mõttemaailma, arendab analüütilist ja süsteemset mõtlemist ning veel mitmeid muid oskusi.

Minu töökogemus Eestis: müügijuhi asetäitja, inglise keele õpetaja (4-8 aastased lapsed), koolitusjuht, kvaliteedijuht, arendusjuht. Enne Nutiklassi loomist töötasin Tartu Linnavalitsuses linnamajanduseosakonna ühistranspordi kvaliteedi-  ja arendusjuhina. Olulisemad saavutused olid: elektroonilisele piletisüsteemile üleminek, mobiiltelefoni automaattuvastusega piletimüügisüsteem Jiffi jõudis suure testgrupiga testimisfaasi, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi juhtimisel sai loodud pankade jt esindajatega ühistranspordis rahvusvahelistele standarditele vastava kontaktivaba maksete (pangakaardi) kasutuselevõtuks dokumendid.

Suvekuud möödusid ülikooliõpingute ajal enamasti väljaspool Eestit töötades (Soomes, Saksamaal, Itaalias, Hispaanias).

Esimesest klassist alates olen õppinud erinevates koolides kokku 28 aastat, seega pean ennast elukestvaks õppijaks. Viimane eriala sai kiitusega lõpetatud 2015. aastal: Kivi- ja betoonkonstruktsioonide ehitus (pottsepp).

Mulle on alati meeldinud endale ja teistele väljakutseid esitada. Pean oluliseks, et lapsed usuksid oma võimetesse, ei annaks pingutamist nõudvates situatsioonides kergelt alla ja saavutaksid alati eesmärgi.

Annabel Maksimov – huviringi juhendaja

Annabel on programmeerimishuviline, kelle teekond arvutimaailma algas juba varases lapsepõlves. Pärast gümnaasiumis programmeerimise algkursuste läbimist sai ta aru, et see on valdkond, millega ta soovib tõsisemalt tegeleda. Hetkel õpib Annabel Tartu Ülikoolis informaatika erialal.

Annabel omab arusaama sellest, millised teemad võivad olla algajatele keerulisemad ja kuidas neid lihtsamalt lahti seletada. Ta oskab õpilastega samastuda, kasutades mängulisi, rahulikke ja näitel põhinevaid seletusi, et muuta õppimine nauditavaks ja lihtsaks.

Kõige olulisemaks peab Annabel õppetöös seda, et noori tuleb julgustada ise kaasa mõtlema ja aktiivselt osalema õppimisprotsessis.

Annabel on veendunud, et ei ole olemas halbu ideid, sest igast ideest on võimalus õppida ja areneda. Just seepärast saavad õpilased julgelt tema tundides kaasa rääkida ning avaldada oma mõtteid ja ideid. Koodireal error ei ole Annabeli arvates halb tulemus, vaid uus õppimisvõimalus, sest keegi ei kirjuta koodi vigadeta – kõik programmeerijad eksivad.

Helina Tamme – huviringi juhendaja

Helinal on üle 5 aasta töökogemust lasteaialastega, samuti omab ta õpetamiskogemust algklasside- ja põhikooliõpilastega. Nutiklassis juhendab ta kõige nooremaid.

Helina alustas juhendamist kui õppis veel Tartu Ülikoolis. Tartu Ülikooli magistriõpingud (cum laude) on juba lõppenud, kuid pisikese tütrekese kõrvalt hetkel veel huviringe ei juhenda.

Helina on inimene, kellega võib julgelt luurele minna. Tema suust ei kuule kunagi virisemist. Ta on julge, töökas, iseseisev ja tema näol särab alati naeratus.

Helina tugevusteks on teiste julgustamine ja toetamine. Optimismi ja tegutsemistahet on temas peidus mitme inimese jagu. Helina näeb nii puid kui metsa. Eelnevalt omandatud teadmisi ja kogemusi suudab alati praktikas rakendada.

Olles endale seadnud eesmärgi, saavutab ta selle alati ja kunagi ei jäta alustatud tegemisi pooleli, ükskõik kui raske see ka poleks. Seda ootab ta ka lastelt.


Meile meeldib lapsi arendada, juhendada ja süstida neisse eneseusku. On võrratult hea tunne näha, kuidas lastel läheb silm särama kui nad kogevad eduelamust, kui nad saavad millegi suurega hakkama ning ütlevad: sul oligi õigus, ma saingi ise sellega hakkama, ma ise ka ei usu seda.

Lähtume põhimõttest, et laste eest ei tohi midagi ära teha, millega nad saaksid ise hakkama. Julgustame lapsi tegema pidevalt midagi, mida nad pole veel teinud, toetades laste olemasolevate ja uute oskuste ning iseseisvuse arengut.

Oleme veendunud, et kui on olemas tahe, siis on alati selleks olemas ka võimalus – tuleb ainult julgeda ja pingutada oma eesmärkide saavutamise nimel.